Matcha zoekt een huis met tuin

“Ik ben een lieve aanhankelijke knuffelpoes”

Hoiii, ik ben poes Matcha! Elke dag stel ik dezelfde vraag: “Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste staart van het land?” Dan heb ik het niet over een paardenstaart of een apenstaart(je)@. Nee, dan gaat het over een kattenstaart! Kijk maar op de foto! Zie je hoe trots ik poseer? Logisch toch dat de mijne de mooiste is, hihi?!

Een paar weken zwierf ik in de buurt van een huis. Uiteindelijk sliep ik op de veranda. Dezelfde als waar poes Mochi sliep. De VKA, Vermiste Katten Alkmaar, checkte mijn chip. Die had ik wel maar deze was niet geregistreerd. Daarom brachten ze mij naar Stichting Zwerfdier. Bij binnenkomst was ik best even van slag. Maar ik liet mij goed aanhalen. Nu zoek ik een eigen huisje. Heerlijk, ik verheug mij alvast!

Er werd mij gevraagd iets te vertellen over mijzelf. Nou, hier komt ie dan: Ik ben lief en aanhankelijk. Aandacht en knuffels van mensen vind ik heel fijn. Graag kruip ik in je nek om te laten zien hoeveel ik van jou hou. Dan spin ik heel hard! Ik ben een gezelligheidsdier en laat graag van mij horen. Mijn miauwtjes klinken dan ook heel lief. Ook ben ik een speelse poes.

Maar eerlijk is eerlijk, ik kan ook pittig en temperamentvol zijn. Vooral als ik stress ervaar. Daarvan word ik nerveus. Optillen bijvoorbeeld vind ik niet leuk. Dat heeft vast te maken met het harde leven op straat dat ik geleid heb. Dat was heus niet altijd makkelijk voor mij.

Graag zoek ik een liefdevol en héél rustig huisje. Alleen bij een of twee volwassen baasjes. Want kinderen zijn echt te druk voor mij. Het is belangrijk dat mijn baasjes ervaring hebben met katten. LET OP: Het is belangrijk dat ik veel aandacht krijg. Daarom wil ik dat mijn baasjes parttime werken. Andere dieren vind ik niet leuk. Daarom wil ik als enige kat bij jou wonen. Een tuin bij mijn huisje is heerlijk. Daarin kan ik lekker spelen. Maar ook chillen in het zonnetje!

Vind jij mijn kattenstaartje ook de aller-állermooiste van de héle wereld? Maar bovenal, kan jij mij een goed huisje bieden? Dan zeg ik: Pak de telefoon en bel mij op. Want ik denk zomaar dat veel mensen benieuwd zijn naar mijn prachtige kattenstaart. Toedels van Matcha!!

Matcha

01-04-2022
03-04-2024
Matcha