Kattenpension Felis

!! HET PENSION IS VOLGEBOEKT VANAF 27 JULI 2024 T/M 18 AUGUSTUS 2024 !!

Kattenpension Felis is het pension van Stichting Felis Silvestris. Het pension is een commerciële activiteit van Stichting Zwerfdier. De opvang en verzorging van de zwerfkatten kost enorm veel geld. Als u uw katten tijdens uw vakantie in pension Felis laat logeren, draagt u een steentje bij aan de verzorging van de zwerfkatten. De winst die na aftrek van alle kosten overblijft komt namelijk geheel ten goede aan het werk dat Stichting Zwerfdier voor de zwerfkatten doet.

Als u uw kat bij ons wilt onderbrengen krijgt u van ons een vragenlijst. Wij bewaren de gegevens in de computer. Of de kat nu jong, oud, mooi of lelijk, lief of niet lief is, vrijwel iedere kat is welkom. Ook katten die dagelijks extra medische zorg nodig hebben, zoals bijv. katten met suikerziekte, mogen bij ons logeren.

LET OP: Katten met suikerziekte prikken wij uitsluitend met losse insulinespuiten. Wij prikken katten niet met een zogenaamde Vetpen. Ook plannen wij altijd eerst een proefnachtje in voor katten met suikerziekte. Zo zijn wij er zeker van dat de kat bij ons in het pension goed eet en zich door de werknemers zal laten prikken.

Meenemen van eigen mandjes en kleedjes

In verband met de hygiëne hebben we liever niet dat u zelf mandjes, kleedjes etc. meeneemt voor uw kat. De katten hebben bij ons allemaal een eigen mandje, voorzien van een handdoek. De handdoeken worden dagelijks verschoond.

Vervoer van uw kat

Zorg dat u uw kat in een goede degelijke vervoermand vervoert. De vervoermand kan tijdens uw vakantie niet bij ons in de opslag staan. Als u zelf geen vervoermand heeft, dan kunt u bij ons een mand huren.

Inentingen

De katten dienen ingeënt te zijn tegen katten- en niesziekte. De niesziekte-enting mag niet ouder zijn dan 6 maanden en de enting tegen kattenziekte mag niet ouder zijn dan 2 jaar. Alle entingen dienen minimaal 2 weken voor aankomst in ons pension te zijn gegeven. Voor de niesziekte-enting geldt een verplichte booster vaccinatie wanneer deze 2 jaar (of langer) geleden voor het laatst gegeven is. De BB-enting (neusspray) tegen niesziekte is bij ons niet verplicht. Let op : Indien de inentingen van uw kat(ten) niet in orde zijn dan wordt/worden uw kat(ten) niet toegelaten.

Brengen en ophalen van uw kat

We hebben vaste tijden voor het brengen en halen. U kunt uw kat 's middags tussen 13.00-16.00 uur brengen en 's ochtends tussen 10.00-12.00 uur ophalen. Als u de kat(ten) brengt of haalt buiten de genoemde tijden, dan zal een extra overnachting in rekening worden gebracht.
Op zon- en feestdagen zijn we gesloten.

Bereikbaarheid van ons pension

Ons kattenpension is goed bereikbaar, ook met het openbaar vervoer. Er zijn twee bushaltes vlakbij ons pand. Buslijn 2: halte Vlielandbrug, en de lijnen 151 en 157: halte Voltastraat. De "lagevloer-bus" stopt ook vlakbij. Wij raden u aan voor alle zekerheid vooraf de dienstregeling te raadplegen.

Meer informatie nodig?

Wilt u graag meer informatie, heeft u een verblijfsovereenkomst nodig of wilt u eerst een keer komen kijken? Neem even contact met ons op!

Reservering aanvragen

Wat kost een overnachting?

Een overnachting kost € 10,00 per kat. Vanaf de derde kat krijgt u per extra kat een korting van € 1,50 per overnachting.

LET OP: Onze tarieven zullen per 01-01-2025 wijzigen.

Hoe zit het met de betaling?

Gelijk met het bespreken van een pensionplaats betaalt u 25% van de totale verblijfkosten. Deze aanbetaling dient binnen 14 dagen op onze rekening te staan. Mochten wij de aanbetaling niet binnen de 14 dagen hebben ontvangen dan wordt de reservering geannuleerd en zijn wij genoodzaakt u kosten in rekening te brengen. De resterende 75% betaalt u voor of bij het brengen van de kat. De overige (onvoorziene) kosten worden met u verrekend als u de kat komt ophalen. Betaling liefst per pin.

De annuleringsregeling

Annulering van een reservering is mogelijk tot 14 dagen voor de overeengekomen aanvangsdatum van de verblijfsperiode. In geval van annulering zal de aanbetaling worden gerestitueerd, maar zal een bedrag van € 13,50 aan reserveringskosten in rekening worden gebracht. Indien u niet eerder dan 14 dagen voor de overeengekomen aanvangsdatum van de verblijfsperiode annuleert, is een schadevergoeding verschuldigd van 25% van de verblijfskosten voor de overeengekomen periode, doch met een minimum van € 13,50 (annuleringskosten). Indien blijkt dat bij het brengen van de kat niet wordt voldaan aan de gestelde toelatingseisen, is de eigenaar het totaalbedrag van de verblijfskosten voor de overeengekomen periode verschuldigd. Dit geldt ook wanneer het verblijf alsnog wordt geannuleerd op de dag waarop u de kat brengt.

Geen restitutie mogelijk

Als uw kat bij ons in het pension is ondergebracht en u komt de kat eerder ophalen dan de boekdatum aangeeft, dan worden de al betaalde dagen niet terugbetaald.

Dit zeggen onze klanten

• Dit jaar zijn mijn zus en ik voor het eerst naar een pension gebracht tijdens de vakantie van ons vrouwtje. Tot voor kort kon ze altijd aan de buren vragen om voor ons te zorgen. Maar helaas lijd ik sinds een paar maanden aan suikerziekte en moet daarom twee keer per dag worden ingespoten met insuline. Een klus waarmee je je buren niet kunt belasten, aldus ons vrouwtje. Op advies van een kennis heeft ze contact gezocht met Pension Felis en gelukkig, ook poezen met suikerziekte zijn daar welkom, en ik dus ook. Een geweldige oplossing voor iedereen. En wat zijn alle medewerkers en vrijwilligers daar vriendelijk, behulpzaam en lief voor ons. En het ziet er allemaal schoon en goed verzorgd uit. Ook het spuiten ging zonder problemen. Zo kon ons vrouwtje genieten van haar vakantie omdat ze wist dat wij goed verzorgd werden. Al met al hebben wij het ook naar onze zin gehad. We konden goed opschieten met de andere katten en kregen veel aandacht. Een aanrader dus!

- Fiep H.

• Voor vier katten vier weken lang een oppas vinden is moeilijk dus biedt Pension Felis voor mij de oplossing! Ruime verblijven met overdekte buitenruimte en zelfs één kamer met een echte tuin. Nu ik geen lange reizen meer maak dacht ik mijn katten wel weer thuis te kunnen laten. Niet dus. Bero heeft suikerziekte gekregen en moet 2x per dag insuline krijgen. Ook dit is gelukkig geen probleem voor Pension Felis.

- Ada Klaij

• Als ik met vakantie ga, gaan mijn katten, Isa en Jip naar Pension Felis. Vaak verschillende keren per jaar. Het is een rustig idee, dat wanneer ik weg ben, mijn katten goed verzorgd achter blijven. Ze krijgen aandacht, elke dag wordt de kamer helemaal schoon gemaakt, het eten is goed en mochten ze iets gaan mankeren, dan wordt de dierenarts geconsulteerd. Jip vindt het geen probleem en mauwt altijd blij, als hij de kamer binnenkomt. Hij heeft het prima naar zijn zin. Isa is op zijn zachtst gezegd niet zo enthousiast – zij houdt niet van die enge vreemde katten. Dus blijft zij meestal in haar kooi. Ik vind maar één ding vervelend en dat is het wegbrengen. Twee zenuwachtige katten in hun reismandje – ik vind het helemaal niets.
    Ophalen daarentegen is een feest.

- Joke Rietveld

• Ik breng onze twee katten al 3 jaar naar dit pension. Ik vind het prettig dat jullie meerdere kleine verblijven hebben in plaats van 1 grote ruimte. Bovendien kunnen de katten kiezen: binnen of buiten. De katten zien er goed en tevreden uit als ik ze weer ophaal. En het geeft een goed gevoel dat de winst uit het pension ten goede komt aan de adoptiekatten!

- Evelien, Wijk aan Zee

• Deze vakantie de katten 2 weken naar pension Felis gebracht. Ik kreeg ze met moeite weer mee terug. De hokken zijn schoon, ze krijgen elke dag een schoon dekentje in hun mandje, een schone kattenbak, goed te eten en aandacht van de vele vrijwilligers. Ook zijn ze nog goedkoper dan een regulier pension en gaat het geld weer naar de opvang van zwerfkatten. Volgende keer breng ik ze met een gerust hart weer naar dit pension!

- Chantal Tiebie-Padding

• Vandaag onze 2 katten opgehaald bij pension Felix. Het was voor ons vakantie maar de katten hebben het ook erg naar hun zin gehad. Zelfs zo erg dat ze wat zijn aangekomen en ze niet mee naar huis wilden. Eenmaal thuis hadden ze al snel hun draai weer gevonden.Wij brengen onze katten daar vaker naartoe tijdens vakanties. Alles is daar netjes verzorgd. Alles schoon en een ruim verblijf zodat de katten binnen en buiten kunnen zijn.

Dank jullie wel voor de goede zorgen.

Groetjes, Pluisje en Wommel

- Chantalle Tiebie-Padding

• Hierbij onze ervaring met jullie pension: in één woord TOP. Sinds 2 jr brengen wij Phoebe (maine coon) en Sam (straatkat) 2x in jaar bij jullie om te logeren. Alles is super schoon en netjes, alle credits aan de vele vrijwilligers. Onze katten zien er altijd super verzorgd uit, ook de hokken en ruimtes zien er perfect uit. Fijn dat jullie er zijn. Bedankt aan jullie allemaal. Zolang onze katten nog in leven zijn komen wij graag terug.

- P. Matulessy

• Namens Gizmo en zijn vrouwtje Nicolette willen wij jullie heel erg bedanken voor jullie goede zorgen tijdens de vakantieperiodes. Helaas is Gizmo overleden op vrijdag 15 september op 16-jarige leeftijd. Hij ging redelijk snel achteruit en ik heb met pijn in mijn hart hem moeten laten inslapen. Ik ben kapot van verdriet en het gemis is heel erg groot. Maar hij heeft een liefdevol leven gehad. Hij heeft zijn zus nu gevonden en heeft geen pijn meer. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie goede zorgen. Groeten van een verdrietig vrouwtje.

- Nicolette Weijmer

• Fosca heeft in augustus 2 weken naar volle tevredenheid bij jullie gelogeerd. Het is een erg eigenzinnig beest, ze is 11 jaar geleden uit Spanje meegenomen en was een zwerfkat.
    Na een helse rit kwam ze redelijk gespannen bij jullie aan, wij maakten ons dan ook ernstig zorgen of dit goed zou komen.
    En goedgekomen is het, ze heeft volop genoten van jullie faciliteiten, het buitenzijn, liggen in de hangmat en de omgang met soortgenootjes.
    Thuis was het enorm wennen, ze miste de gezelligheid.
    Wij waren erg tevreden over jullie verzorging en toen we tussentijds even belden om te horen hoe het ging met Fosca zijn wij alleraardigst te woord gestaan en is 1 van jullie medewerkers helemaal naar haar toe gelopen om te kijken hoe het op dat moment met haar ging.
    Super bedankt en zeker voor herhaling vatbaar!

- Sandra Schake

• Vanmorgen Dopie weer opgehaald van zijn logeerpartijbij jullie. Hij heeft het weer heel goed gehad en ik wil jullie bedanken voor jullie zorg en liefde . Ik ben blij dat jullie er zijn en ik ga dan ook altijd met een gerust hart op vakantie.

- Sonja Wijn

Reservering aanvragen