Emie is onze oudste adoptiepoes

EMIE

(8 augustus 2008 – 21 december 2023)

Emie heeft drie keer in een eigen huisje gewoond. Maar het ging elke keer mis omdat ze niet zindelijk was. Daarom kwam ze in 2019 permanent bij Stichting Zwerfdier in het adoptieverblijf wonen.

Ze had wel wat last van ouderdomskwaaltjes. Maar aan haar neus mankeerde er niets. Zodra er eten of traktaties in de buurt kwamen, was zij er als de kippen bij. Zij had namelijk een schildklierprobleem, dat verklaarde wel waarom zij altijd trek had. Maar met medicijnen was dat gelukkig goed onder controle.

Meestal lag zij het grootste deel van de dag te slapen. Heel af en toe maakte zij een wandelingetje door de tuin, maar dan moest het niet al te warm zijn. Ze was op dol aaitjes en knuffels. En als ze de kans kreeg zat ze vaak bij de verzorgers op schoot. Ze had haar vaste plekje in kamer 6; een mandje onder het aanrecht. In de winter lag ze meestal achter het mandje want daar loopt de buis van de vloerverwarming, heerlijk warm dus.

In het afgelopen jaar ging het minder goed met Emie. Ze viel af en werd zichtbaar ouder. Een paar keer dachten wij afscheid van haar te moeten nemen, maar ze was sterk en had nog zin in het leven. Ze krabbelde weer op. En iedereen genoot van haar aanwezigheid.

Maar afgelopen week was het mis. Emie was lusteloos, at niet en was uitgedroogd. Een paar keer kreeg ze een infuus en dan knapte ze een beetje op. Maar dat was helaas tijdelijk. Vandaag werd ze opnieuw uitgebreid door de dierenarts onderzocht en werd vastgesteld dat haar nieren niet meer functioneerden. Haar laten inslapen was het enige wat wij nog voor haar konden doen.

Ach lief meisje, wat gaan wij jou vreselijk missen. Je was zo ontzettend lief en altijd opgewekt! We hebben genoten van jouw aanwezigheid.

Dag Emie, rust zacht.

Namens het Adoptieteam,