Tot ons grote verdriet is Foetsie ingeslapen

Tot ons grote verdriet is Foetsie vanmiddag ingeslapen. Ach lieve Foetsefoets, wat gaan we jou ontzettend missen! Lieve schat, rust zacht.

Hieronder het in memoriam van Foetsie.

FOETSIE
(7 juli 2007 – 9 oktober 2018)

Foetsie liep in Alkmaar te dwalen en werd in mei 2017 door de mensen van de dierenambulance naar Zwerfdier gebracht. Het leek alsof hij mank liep, maar de dierenarts kon niets aan hem ontdekken. Na een kort verblijf bij ons verhuisde hij naar een eigen huisje. Dat is helaas niet goed afgelopen, want hij ging in huis plassen en moest daarom terug naar Zwerfdier.
Intussen liep hij ook weer mank. En zowel één van zijn voorpoten als een achterpoot stonden raar. Omdat er op de foto’s geen vergroeiingen waren te zien, dacht de dierenarts aan een neurologisch probleem. Al met al redenen genoeg om hem bij Zwerfdier te laten blijven en daarom werd hij in het adoptieplan opgenomen.

Eerst was Foetsie nog een beetje verlegen, maar al heel snel had hij het erg naar zijn zin in het adoptieverblijf en werd hij steeds vrijer. Omdat hij vocht vasthield, was hij erg gezet en dat gecombineerd met zijn mank lopen maakte dat hij soms moeizaam door de tuin voortbewoog. Maar hij had het naar zijn zin. Hij liet zich goed aaien en met bijna alle katten kon hij goed opschieten. Zijn grootste hobby: het wassen van zijn soortgenoten. Jazz was zijn grote vriendin, maar ook Dika was gek op hem. Regelmatig lagen ze samen in een huisje in de tuin, waar ze – na een wasbeurt door Foetsie – tegen elkaar aan lagen te slapen.

Soms had Foetsie pijn en kreeg hij pijnstillers. Hij werd heel goed in de gaten gehouden, want als de pijn te heftig of langdurig zou zijn, zouden we moeten ingrijpen. En helaas was dat vandaag het geval. Foetsie was de laatste dagen ongelukkig. Hij viel uit tegen zijn medebewoners en kon zijn draai niet meer vinden. Hij was zichzelf niet meer. Ook leek hij pijn te hebben. Zo verdrietig, dat we deze zachtaardige kater niet verder konden helpen. Hem laten inslapen was het beste.

Ach Foetsie, wat was je bijzonder. Met je logge lijf en je ongelukkige loopje. Niet alleen je medebewoners hebben van je aanwezigheid genoten. Ook alle medewerkers en vrijwilligers vonden je lief en leuk. We gaan je missen mannetje. Rust zacht lieve Foetsie.

9 oktober 2018

Foetsie