Fuzzie heeft veel te kort bij ons gewoond

FUZZIE

(1 mei 2007 – 29 juni 2020)

Eind januari van dit jaar kwam Fuzzie bij Stichting Zwerfdier wonen. Zijn baasje had afstand van hem gedaan omdat zij niet meer voor hem kon zorgen. Fuzzie was een bange kat en zijn baasje heeft jaren nodig gehad om zijn vertrouwen te winnen.

In het begin van zijn verblijf bij Zwerfdier was hij ook erg bang en terughoudend. Maar hij begon wat te wennen en was toch wel nieuwsgierig. Als de verzorgers hem heel voorzichtig benaderden ging hij eerst blazen, maar als ze zachtjes tegen hem spraken begon hij te spinnen. Soms liet hij zich aaien en zelfs een beetje borstelen. Daar genoot hij van.

Eind maart werd besloten dat Fuzzie naar het adoptieverblijf mocht verhuizen. Het grote verblijf is vaak een wondermiddel voor bange katten. En ja hoor, de magie van het adoptieverblijf werkte nog steeds. Aanvankelijk verstopte Fuzzie zich in de tuin onder de bosjes. Maar al snel liet hij zich steeds vaker zien en je zag hem genieten van het buitenleven. Hij lag regelmatig te zonnen op het dak van een huisje of op de picknicktafel. Hij oogde ontspannen en kwam regelmatig een kijkje nemen als er mensen in de buurt waren, wel op veilige afstand.

Het viel op dat Fuzzie in juni in een heel hoog tempo magerder werd. Ook zijn vacht zag er plukkerig uit. Daarom werd hij gevangen en voor onderzoek naar de dierenarts gebracht. Helaas bleek Fuzzie een hele grote tumor in zijn lever te hebben. Foute boel dus en inslapen was de enige optie.

Ach lieve leuke Fuzzie. Veel te kort ben je bij ons geweest. Het is een troost dat je toch nog hebt kunnen genieten van het adoptieverblijf. Want het was wel duidelijk dat je het daar naar je zin had.

Dag lief mannetje, rust zacht.

29 juni 2020

Adopteer mij