Jazz is tot ons grote verdriet ingeslapen

Tot ons grote verdriet is adoptiepoesje Jazz vanmorgen ingeslapen. Wij zijn verbijsterd omdat wij zo onverwacht afscheid moesten nemen van deze lieve schat.

Ach Jazz, veel te jong was je om nu al te vertrekken. Wat laat je ons verdrietig achter en wat gaan wij je missen. Rust zacht lief meiske.

Hieronder haar in memoriam.

JAZZ

(22 januari 2007 – 20 augustus 2019)

Jazz kwam uit Maastricht. Daar zat zij in het asiel omdat haar baasje met huisuitzetting werd bedreigd vanwege het grote aantal poezen in huis. Bij Zwerfdier was ze aanvankelijk moeilijk in de omgang, maar toen het beter met haar ging kreeg ze al snel een eigen huisje. Maar daar schreeuwde zij ‘s nachts. Daar kon ze niets aan doen, want zij hoorde zichzelf niet. Jazz was namelijk doof. Vanwege deze nachtelijke onrust ging ze weer terug naar Zwerfdier. Hier mocht ze in het adoptieverblijf wonen. Daarna is ze nog twee keer geplaatst, maar ook die keren ging het mis vanwege haar luidruchtige nachtleven. Daarom werd besloten dat Jazz niet meer zou verhuizen maar voorgoed in het adoptieverblijf mocht blijven wonen.

En wat hebben wij van haar genoten. Altijd even lief en opgewekt was ze. Jazz maakte nooit ruzie met andere katten. Meestal negeerde ze haar soortgenoten. Ze had veel rituelen: elke ochtend sliep ze uit en zodra de vrijwilligers klaar waren met de schoonmaak kwam zij haar bed uit om lekker op schoot te gaan zitten. Want daar was ze dol op. In de middag zocht ze vaak de schoot van een knuffelaar op en bezoekers wond ze met haar schootzitacties onmiddellijk om haar pootje. Ook was het een goed gebruik van haar om met een gebreid poesje te spelen. En als ze dat dan had ‘gevangen’ ging dat gepaard met veel gekrijs. Wij noemden dat altijd de Jazz-concerten. Ook werd ze opgewonden van spelletjes waarbij ze schaduwen achterna zat.

De eerste zomer dat Jazz bij ons woonde (dat was in 2013) maakten wij ons grote zorgen. Want zij viel enorm af en werd te mager. Heel veel onderzoeken door de dierenarts heeft ze moeten ondergaan. Om een lang verhaal kort te maken: het bleek een hormonale kwestie te zijn. Sindsdien waren wij eraan gewend dat Jazz in de zomer mager was en zodra de herfst begon weer wat dikker werd.

Vorige week kreeg Jazz opeens evenwichtsproblemen en ze leek pijn aan haar oor te hebben. De dierenarts dacht aanvankelijk aan een oorontsteking en daarom kreeg ze antibiotica. Maar helaas ging het snel slechter. Jazz viel af en toe om en de pijn werd zichtbaar erger. Onderzoek wees uit dat Jazz een tumor in haar hoofd had. Vanmorgen is zij tot ons grote verdriet ingeslapen.

Lieve Jazz, veel te jong moest jij ons verlaten. We gaan je zo heel erg missen. Maar nu heb je tenminste geen pijn meer. Rust zacht meisje.

20 augustus 2019

Jazz