Kismo, directeur van Stichting Zwerfdier, overleden

Tot ons grote verdriet is onze directeur Kismo zojuist ingeslapen. Niet onverwacht, maar daarom niet minder verdrietig. Wat gaan we jou ontzettend missen lieve Kismo. Dank je wel dat je bij ons was. Rust zacht mannetje.

Hieronder staat het in memoriam van Kismo.

KISMO
(1 april 2005 – 13 december 2018)

De eerste twaalf jaar van zijn leven woonde Kismo aan de overkant van Stichting Zwerfdier. Al jaren kwam hij dagelijks bij Zwerfdier op bezoek. Hij liep in en uit, at een paar hapjes, sliep soms in de winkel, jatte wat kippies en liet zich door iedereen vertroetelen. En daarna ging hij weer naar zijn eigen huis. Omdat hij dringend medische zorg nodig had en zijn baasje die niet kon betalen, is er afstand van hem gedaan. Vanaf dat moment in januari 2017 woonde hij officieel bij Zwerfdier en kreeg zelfs de functie van directeur. Maar dat werk deed hij in deeltijd, want als hij zin had om naar zijn vroegere huis en baasje te gaan, dan mocht dat gewoon. Hij had goed onderhandeld met het bestuur en was dik tevreden over de arbeidsvoorwaarden.

De gezondheid van Kismo ging de laatste maanden hard achteruit. Zijn nieren functioneerden niet goed meer en hij werd steeds magerder. Maar Kismo had nog zin in het leven en maakte, vaak meer keren per dag, nog steeds de oversteek van zijn huisje naar Zwerfdier. Tot een paar dagen geleden. Kismo was heel erg verzwakt en om lijden te voorkomen konden wij niet anders dan besluiten om hem te laten inslapen.

Ach lieve Kismo, wat hebben we genoten van jouw aanwezigheid. Hoe je op de balie lag en de klanten ‘hielp’ bij het pinapparaat, hoe lief je voor iedereen was en hoe je ons probeerde te verleiden om een lekker hapje in je etensbakje te doen… heel veel mooie herinneringen hebben we aan jou. Veel te vroeg moest je ons verlaten, maar je was helemaal op. We gaan je ontzettend missen mannetje. Rust zacht lieve Kismo.

13 december 2018

Kismo