Loesje woont al heel lang bij stichting Zwerfdier

LOESJE

(1 januari 2004 – 19 november 2020)

Loesje kwam voor het eerst in 2005 bij Stichting Zwerfdier wonen. Zij was op een bouwterrein gevonden en had een nest kittens. Die zijn later naar een eigen huisje gegaan. Loesje was vriendelijk tegen mensen en kreeg dan ook al snel een eigen huisje. Maar omdat daar een andere poes was die zij niet leuk vond, ging ze in huis plassen. Daarom kwam ze terug bij Zwerfdier. Een jaar later is zij nog een keer geplaatst, maar ook daar was ze niet zindelijk en moest ze weer weg. Toen werd besloten dat Loesje levenslang in het adoptieverblijf van Zwerfdier mocht blijven wonen. Dat was in 2010.

Aanvankelijk had Loesje het naar haar zin in het adoptieverblijf. Zij ging helemaal haar eigen gangetje. Als ze in een mandje of hangmatje lag, vond ze het fijn om geaaid te worden. Maar als ze in de tuin liep, was ze bang wanneer mensen op haar afkwamen. Dan dook ze meestal weg. Op een gegeven moment kwam ook Emir in het adoptieverblijf wonen. Emir was een nog jonge, maar stevige kater, die zich graag stoer voordeed en hij had het op Loesje voorzien. Omdat Loesje zich heel onderdanig opstelde, werd zij de dupe van pesterijen door Emir. Andere katten zagen dat en gingen ook achter Loesje aan. Omdat zij op deze manier geen prettig leven had, werd besloten Loesje in een andere kamer te plaatsen. Emir ging na een paar maanden naar een eigen huisje en de rust keerde terug in het adoptieverblijf. Toen kon Loesje weer terug naar het grote verblijf en geen enkele kat haalde het in zijn kop om nog achter Loesje aan te gaan.

Loesje bleef haar eigen gang gaan. Nooit zag je haar optrekken met een soortgenoot. Ze lag altijd stilletjes in een mandje of hangmatje. Ze was dol op aaien, maar kwam er nooit zelf om vragen. De verzorgers zeiden altijd tegen haar dat ze veel te bescheiden was.

De laatste tijd was Loesje regelmatig uitgedroogd en dat werd steeds erger. Ze moest dan ook regelmatig een infuus met vocht krijgen. Weliswaar had ze beginnend nierfalen, maar het uitdrogen was extreem. Daarom werd ze diverse keren onderzocht en uiteindelijk bleek dat ze een bepaald hormoon niet aanmaakte, waardoor het vele water dat zij dronk niet door haar lichaam werd opgenomen. De enige medicatie hiertegen moest worden gegeven in de vorm van oogdruppels, levenslang twee keer per dag. Dat is een tijdje geprobeerd. Maar Loesje vond dit verschrikkelijk; ze werd helemaal panisch. Dit was geen leven voor haar. Daarom hebben wij het moeilijke besluit moeten nemen om haar te laten inslapen.

Ach lief meisje, wat was je zachtaardig en altijd veel te bescheiden. Wij waren dol op je en zullen je erg missen. Maar nu heb je rust. Dag lieve Loesepoes.

Namens het Adoptieteam,

Adopteer mij