IN MEMORIAM

(1 september 2013 – 19 februari 2018)

Maja heeft in haar korte leventje heel wat meegemaakt. In juli 2016 kwam ze bij Zwerfdier omdat haar baasje was overleden. Ze werd met een vangnet gevangen en was daardoor erg bang en van slag. Maar na een tijdje ging dat over en in oktober ging ze naar een eigen huisje. Ze had het daar wel naar haar zin; kwam ook op schoot zitten en was helemaal niet bang. Maar omdat ze aan de meubels ging krabben en af en toe in de gordijnen hing, moest ze in januari 2017 terug naar Zwerfdier. In mei werd ze opnieuw geplaatst. Maar in dat huisje was ze maar kort; ze was cadeau gegeven en dat viel niet in goede aarde bij haar nieuwe baasje dat niet voor haar kon zorgen. Dus toen moest ze daar weer weg. Het verhaal wordt een beetje eentonig, want na twee weken ging ze alweer naar een nieuw huisje. Dat heeft vijf weken geduurd, maar Maja zorgde ’s nachts voor veel onrust bij haar nieuwe baasje. Dus werd besloten haar weer naar Zwerfdier te brengen. Nu mocht ze in het adoptieverblijf wonen. En wat had ze het daar naar haar zin.

Maja, altijd opgewekt en lief voor iedereen. Ze vond het heerlijk om bij de vrijwilligers op schoot te zitten en ze kreeg het ook telkens voor elkaar dat iemand de kraan voor haar openzette zodat ze lekker water kon slobberen. Als ze in het kuipje van de krabpaal lag, genoot ze ervan als je langs de onderkant wreef om haar rug te masseren.

Een paar dagen geleden viel het op dat Maja erg was afgevallen. Ze moest ter observatie de kooi in en daar lag ze apathisch in haar mandje. Ze wilde ook niet meer eten. Onderzoek door de dierenarts wees acuut nierfalen uit. Haar laten inslapen was de enige optie.

Ach lief meisje. Je was maar zo kort bij ons, maar wat gaan we je missen. Het is voor ons een troost te weten dat je zo hebt genoten van je tijd in het adoptieverblijf.

Rust zacht grote kleine schat.

19 februari 2018

01-09-2013