MOUD

(27 april 2002 – 16 juni 2020)

Moud was een mooi donker cypers poesje. Ze woonde in een leuk huis, maar omdat ze naast de bak ging plassen verhuisde ze in 2012 naar Stichting Zwerfdier. Na twee maanden ging ze opnieuw naar een eigen huisje met een fijne tuin. Haar baasje was vaak thuis en ze kreeg veel aandacht. Toch werd ze na een tijdje weer onzindelijk en werd daarom opnieuw teruggebracht naar Zwerfdier. Daar woonde ze eerst in kamer 5 en daarna in het adoptieverblijf. Maar dat was maar kort, want Moud stal weer iemands hart en kreeg opnieuw een eigen huisje. De liefde tussen Moud en haar baasje was groot en wederzijds, maar toch was er weer het plasprobleem. Omdat Moud toen voor de derde keer bij Zwerfdier kwam wonen, werd besloten dat ze voor de rest van haar leven in het adoptieverblijf zou blijven.

Moud ging in het grote verblijf haar eigen gangetje. Ze genoot met volle teugen van alle aandacht die ze kreeg. Van haar soortgenoten moest ze weinig hebben; als die haar in de weg liepen kregen ze een tik of er werd flink geblazen. Maar ze was dol op haar verzorgers. Als je haar optilde kroop ze lekker tegen je aan en op schoot zitten was ook een hobby van haar. Regelmatig maakte ze een ommetje in de tuin en je zag haar vaak op de catwalk en picknicktafel liggen.

Moud werd een dagje ouder en dat was haar aan te zien. Ze werd kleiner en magerder en onderzoek wees uit dat haar nieren slechter werden. Toch was Moud nog heel levendig.

In augustus en september 2019 was Moud erg ziek, maar gelukkig herstelde zij. In december 2019 werd Moud opnieuw heel erg ziek. Er heerste niesziekte en Moud had het flink te pakken. Ze verhuisde naar de ziekenboeg en op een gegeven moment ging het zo slecht met haar dat wij het ergste vreesden. Maar wonder boven wonder knapte Moud wederom op en na een paar weken kon ze zelfs weer in het adoptieverblijf gaan wonen. Moud was wel zichtbaar ouder geworden en wij hielden haar dan ook goed in de gaten.

Wat heeft zij genoten van deze laatste maanden. Altijd even opgewekt liep ze rond in het verblijf en de tuin, nam een slokje water uit de gieter, klom nog even op de catwalk en drentelde dan weer terug naar haar mandje in de kamer. Eind april vierden wij haar achttiende verjaardag.

De nieren van Moud werkten steeds slechter en een paar dagen geleden kreeg ze last van haar gebitje. Eigenlijk zou ze een gebitssanering moeten ondergaan, maar gezien haar conditie kon zij niet meer onder narcose. En vanmorgen was het mis. Moud zat met een lege blik voor zich uit te staren, kwijlde en wankelde bij het lopen. Daarom hebben wij moeten besluiten haar te laten inslapen.

Lieve aandoenlijke Moud, nu moeten wij voor de derde keer afscheid van je nemen. Maar nu is het een definitief vaarwel. Wat hebben wij van je aanwezigheid genoten en wat gaan wij jou ontzettend missen. Dag lief meisje, rust zacht.

16 juni 2020

Adopteer mij