Nooit meer genieten van onze lieve blije Nelly

NELLY

(1 oktober 2002 – 6 december 2019)

Nelly kwam voor het eerst in 2004 bij Stichting Zwerfdier wonen. Zij was op straat gevonden. Onderzoek wees uit dat zij waarschijnlijk een tijd daarvoor was aangereden en daarbij haar bekken had gebroken. Dat verklaarde haar merkwaardige waggelende loopje. Nelly was een heel lief vrolijk poesje en werd dan ook al snel geplaatst. In haar nieuwe huisje bleek dat ze niet zindelijk was en daarom kwam ze terug bij Zwerfdier. Omdat de onzindelijkheid bleef en Nelly altijd op haar staart ging zitten die dan natuurlijk vies werd, is haar staart geamputeerd. Vanwege haar onzindelijkheid mislukte ook een tweede plaatsing, waarna werd besloten dat Nelly levenslang in het adoptieverblijf mocht gaan wonen. Dat was in 2006.

En wat had ze het daar naar haar zin. Ze genoot met volle teugen van alle aandacht. En Nel zorgde er wel voor dat ze die kreeg. Ze was natuurlijk ook heel aandoenlijk met haar lieve snuitje en opvallende loopje. Als het maar even mogelijk was, ging ze op schoot zitten. Dol was ze op de vrijwilligers en ze genoot ervan als er bezoekers waren en dus nog meer schoten om op te zitten. In tegenstelling tot de meeste adoptiekatten was Nelly in haar element tijdens de bezoekmiddagen van de adoptanten. Heerlijk, nog meer aandacht en aaitjes. Ze wond iedereen om haar pootjes.

Nelly was lange tijd de baas in het adoptieverblijf. Als er ruzie was tussen adoptiekatten rende Nel erop af. Zij bekeek wie de schuldige was en joeg de boosdoener weg. Dat was altijd zeer vermakelijk om te zien, hoe ze met haar koddige loopje achter een kat aanrende.

Nelly werd zienderogen ouder en de laatste twee jaar was ze met pensioen. Zij sliep heel veel en bemoeide zich niet meer met ruzies. Ook haar gehoor ging erg achteruit. Meestal lag ze op de vloer onder het aanrecht, op de plek waar de buis van de vloerverwarming loopt.

De afgelopen twee maanden zagen wij aankomen dat Nelly ‘op’ raakte. Ze viel erg af, moest met enige regelmaat een infuus met vocht hebben en de laatste week at ze bijna niet meer. Ze leek geen energie meer te hebben. En vanmorgen was ze op. Lopen en eten ging niet meer. Tot ons grote verdriet moesten wij besluiten haar te laten gaan en ze is vredig ingeslapen.

Ach lieve Nel, wat zal het adoptieverblijf leeg zijn zonder jou. Nooit meer mopperen omdat je heel onhandig in de tas met krantensnippers zat, je nooit meer uit de mand met schone handdoeken moeten tillen, nooit meer lachen om je koddige loopje, nooit meer je oogjes schoonmaken, je nooit meer lieve Nellebel noemen of Tante Nel, nooit meer je lieve opgewekte smoeltje zien….

Lieve schat, wat zijn wij al die jaren blij geweest met jouw aanwezigheid bij Zwerfdier en wat zullen wij je missen. Rust zacht, lief bijzonder meisje.

6 december 2019

Adopteer mij