Noes is tot ons grote verdriet ingeslapen

Tot ons grote verdriet is adoptiepoes Noes vanmorgen ingeslapen. Veel te kort is ze bij ons geweest. Helaas is de tumor bij haar lever heel snel gegroeid.

Lieve Noesepoes wat gaan wij jou missen. Rust zacht lief meisje.

Hieronder haar in memoriam.

NOES

(6 augustus 2009 – 8 juli 2019)

Noes kwam samen met haar huisgenoot in oktober 2018 voor het eerst bij Stichting Zwerfdier. Dat was omdat hun baasje was overleden. Gelukkig gingen zij daarna al heel snel samen naar een nieuw huisje. Helaas ging Noes wat kwakkelen met haar gezondheid; ze voelde zich niet prettig en de relatie met haar huisgenoot was ook niet meer zo goed. Bovendien plaste ze af en toe in huis. Haar baasje moest daarom tot haar grote verdriet het besluit nemen om Noes terug te brengen naar Zwerfdier. De dierenarts heeft haar nog eens heel uitgebreid onderzocht en op een echo was te zien dat zij een verdikking in haar buik had. Hoogstwaarschijnlijk was dat een tumor. Daarom kon ze niet meer naar een eigen huisje, maar ging ze vanaf mei 2019 in het adoptieverblijf wonen. Uiteraard werd haar gezondheid goed in de gaten gehouden.

En wat had ze het in het grote verblijf naar haar zin, deze lieve knuffelpoes. Ze was vaak buiten te vinden, waar ze meestal in Villa Dika lag. Maar zodra ze zag dat er iemand in de tuin liep, kwam ze naar je toe om heel veel aaitjes in ontvangst te nemen en als het even kon lekker op schoot te gaan liggen. Daar genoot ze van.

De laatste weken ging het heel snel slechter met de gezondheid van Noes. Een paar keer kreeg ze een infuus waar ze iets van opknapte, maar echt helpen deed het niet meer. Vandaag ging ze voor onderzoek naar de dierenarts en daar bleek helaas dat de tumor bij haar lever erg snel was gegroeid. Haar laten inslapen was de enige optie.

Ach lieve Noesepoes, wat hadden we jou zo heel graag een veel langere tijd in het adoptieverblijf gegund. Gelukkig hebben wij je nog kunnen vertroetelen, maar het was maar zo’n korte tijd. Zo verdrietig dat we nu al afscheid van je hebben moeten nemen.

We zullen je missen lief meisje. Rust zacht.

8 juli 2019

Noes