Romeo

Tot ons grote verdriet is adoptiekat Romeo vanmiddag ingeslapen. Wat zullen we deze grote schat gaan missen. Hieronder zijn in memoriam.

ROMEO

(1 augustus 2004 – 11 juli 2017)

Romeo heeft in 2010 ook al bij Stichting Zwerfdier gewoond. Dat was nadat hij in Heerhugowaard was gevonden. Maar na een maand ging hij al naar een eigen huisje. Wat er is gebeurd weten we niet – waarschijnlijk is zijn toenmalige eigenaar verhuisd - maar in januari 2017 liep hij te zwerven in Hoofddorp. Daar is hij toen naar het asiel gebracht omdat zijn baasje niet meer was te achterhalen. Omdat hij oorspronkelijk van Zwerfdier kwam, werd besloten dat hij weer naar Alkmaar ging. Helaas kwakkelde hij toen al met zijn gezondheid en daarom werd hij opgenomen in het adoptieplan. Hij mocht in kamer 1 blijven wonen.

Wat een snoes, onze Romeo. Niet altijd even lief voor soortgenoten, maar naar de mensen toe was het een schat. Soms moest hij de kooi in, omdat hij bonje maakte met zijn kamergenoten. Maar als hij los in de kamer liep, kwam hij altijd opgewekt op je af zodra je de kamer binnenging. Hij vond het heerlijk om te knuffelen en op schoot te zitten. En hij was vaak te vinden in een hangmatje in de buitenruimte.

Maar de laatste tijd werd zijn gezondheid slechter. Hij had vocht in zijn longen en de medicijnen die hij kreeg sloegen niet aan. We hebben van alles geprobeerd, maar het mocht niet baten. Vandaag was hij zo slecht dat we hebben moeten besluiten hem in te laten slapen, omdat we bang waren dat hij zou stikken.

Lieve Romeo, wat hebben we van jouw aanwezigheid genoten en wat is het verdrietig dat je maar zo kort bij ons kon blijven. We gaan je ontzettend missen!
Rust zacht lieve jongen.

11 juli 2017