Sammy is directeur van Stichting Zwerfdier

SAMMY

(7 mei 2003 – 8 april 2021)

Sammy heeft jarenlang in een eigen huisje gewoond. Daar was hij erg gelukkig. Helaas werd zijn baasje ernstig ziek en kon toen niet meer voor hem zorgen. Daarom logeerde hij vanaf de zomer van 2020 in ons pension, waar hij vreselijk werd verwend door alle verzorgers. In oktober kwam het verdrietige bericht dat zijn baasje was overleden en toen verhuisde Sammy naar ons asiel op zoek naar een nieuw huisje.

Omdat Sammy al op leeftijd was en zijn gezondheid te wensen overliet (hij had artrose) werd besloten dat Sammy bij Zwerfdier mocht blijven. Hij werd op 1 november 2020 benoemd tot directeur. Sammy was dolblij met deze nieuwe functie. Hij had goed onderhandeld over zijn arbeidsvoorwaarden. Overdag liep hij lekker los in de algemene ruimtes en ’s nachts had hij een privé kamer tot zijn beschikking. Hij werd verwend met heerlijke hapjes en - nog belangrijker – overladen met aandacht en knuffels van alle verzorgers, bezoekers en vrijwilligers.

Sammy nam zijn werkzaamheden uiterst serieus. Hij testte voortdurend of de mandjes in het winkeltje wel comfortabel waren en als hij in het kantoortje lag observeerde hij de medewerkers en controleerde hun werk. Ook werden verschillende soorten zakjes voer en nieuwe speeltjes door hem uitgeprobeerd.

Wat werd hij door iedereen verwend. Hij kreeg het zelfs voor elkaar dat een aantal ramen werd afgeplakt zodat hij niet werd geconfronteerd met zicht op andere katten. Die kon hij namelijk niet uitstaan en als hij die zag krijste hij oorverdovend.

Helaas ging de gezondheid van Sammy heel snel achteruit. De artrose werd almaar pijnlijker en de injecties die hij hiervoor kreeg hielpen steeds minder. Het lopen ging nog maar moeilijk en hij kreeg nog meer kwaaltjes. Sammy was op. Daarom moesten wij het verdrietige besluit nemen om Sammy te laten gaan.

Ach lieve Sam, wat hebben wij van jouw aanwezigheid genoten. Veel te kort ben jij onze directeur geweest. Maar wat is het voor ons een grote troost dat jij zo’n mooi leven hebt gehad. De vele jaren bij je eigen baasje en de laatste maanden in je rol van directeur.

Dag lieverd, rust zacht.

Namens het Adoptieteam,