Tango is ingeslapen

Tot ons grote verdriet is adoptiekater Tango vanmorgen ingeslapen. Veel te kort is hij bij ons geweest en zo jammer dat hij niet heeft kunnen genieten van het adoptieverblijf. Lieve Tango, rust zacht mannetje.

Hieronder zijn in memoriam.

TANGO
(1 januari 2007 – 12 maart 2019)

Tango kwam uit Maastricht. Daar zat hij in het asiel omdat zijn baasje met huisuitzetting werd bedreigd vanwege het grote aantal poezen in huis. Omdat Stichting Zwerfdier vaker hele schuwe katten opvangt, is Tango naar Alkmaar verhuisd. Dat was in 2012. Toen hij na een paar maanden iets minder bang werd, kreeg hij een eigen huisje. Maar de mensen vonden het niet leuk dat hij toch angstig was, dus hij werd teruggebracht naar Zwerfdier.

Kort daarna werd hij opnieuw geplaatst. Zijn nieuwe baasje accepteerde dat hij bang bleef. Hij had het er naar zijn zin. Hij kwam niet buiten, maar bleef in beweging omdat zijn baasje af en toe een spelletje met hem deed waarbij hij een beetje moest rennen. De laatste tijd dat hij daar woonde, is hij aan wildpoepen gaan doen. Daarom kon hij tot groot verdriet van zijn baasje niet meer in zijn huisje blijven wonen en kwam hij terug bij Zwerfdier. Tango werd in het adoptieplan opgenomen, maar voordat hij naar het grote verblijf zou verhuizen ging hij eerst wennen in kamer 1.

En dat ging goed. Tango deed alles netjes in zijn kattenbak en werd na een tijdje iets minder bang. Hij liet zich door een aantal vrijwilligers voorzichtig aaien en knipoogde vriendelijk als hij werd toegesproken. Wij hadden er alle vertrouwen in dat het wel goed zou komen met hem. Met veel moeite, want mijnheer liet zich niet gemakkelijk vangen, heeft de dierenarts hem zijn enting kunnen geven en binnenkort zou zijn gebit worden gesaneerd. Daarna, als ook de weersomstandigheden beter zouden zijn, zou hij naar het adoptieverblijf verhuizen.

Helaas heeft dit niet zo mogen zijn. Het viel op dat Tango gigantisch veel dronk. Onze bange vermoedens werden bevestigd door onderzoek bij de dierenarts: Tango had diabetes. En omdat hij door zijn grote schuwheid niet te pakken was en het daarom onmogelijk zou zijn om hem twee keer per dag een injectie met insuline te geven, moesten wij tot ons grote verdriet besluiten hem te laten inslapen.

Ach, lieve Tango. De korte tijd dat je bij ons was hebben we je leren kennen als een lieve vriendelijke kater. Wat hadden we jou zo heel erg graag nog een mooie tijd in het adoptieverblijf gegund. Zo verdrietig dat we afscheid van je hebben moeten nemen. We zullen je missen lief mannetje. Rust zacht.

12 maart 2019

Tango