Tot ons grote verdriet is Tippy ingeslapen

Tot ons grote verdriet is adoptiepoes Tippy vanmiddag ingeslapen. Wat was ze lief en wat verdrietig dat ze maar zo kort bij ons was. Rust zacht lief meisje.

Hieronder haar in memoriam.

TIPPY
(1 november 2006 – 9 oktober 2018)

Tippy woonde bij een lieve mevrouw, maar helaas is zij overleden. Daarom werd Tippy in augustus 2018 naar Stichting Zwerfdier gebracht. Eerder had Tippy al last van haar galblaas. Bij binnenkomst werd ze opnieuw onderzocht door de dierenarts en bleken haar lever en nieren ook niet goed te functioneren. Daarom werd besloten dat Tippy bij ons zou blijven wonen. Ze werd opgenomen in het adoptieplan en kreeg al snel een paar adoptanten.

Gelukkig voelde Tippy zich nog goed en ze had geen pijn. Ze liep lekker los in kamer 2. Als je de kamer binnenkwam, reageerde ze meteen en liet zich uitgebreid aaien. Ze gaf kopjes en vond het fijn om op schoot te zitten. Een hele lieve en opgewekte poes was zij. Tippy vond het heel fijn als haar verzorgers haar knuffelden en kamden. En ook buikje kroelen vond ze o zo lekker. Tippy kwam in haar vorige huisje graag buiten in de tuin. Ze kon via een raampje naar binnen en naar buiten gaan wanneer ze maar wilde. Bij ons in kamer 2 zat Tippy ook graag buiten, in een huisje of in de hangmatjes. Ze genoot van de zomerse dagen en ook van de vele mooie herfstdagen. Tippy mocht lekker in kamer 2 rondlopen. Daar liepen nog enkele andere katten rond. Dat ging gewoonlijk in alle vrede.

Afgelopen zaterdagmiddag 6 oktober ging het opeens slecht met haar. Ze at niet en was lusteloos. Omdat ze wat uitgedroogd leek, kreeg ze twee keer een infuus. Maar dat mocht niet baten. Ze bleef in haar mandje liggen en reageerde nauwelijks op aanrakingen. Foute boel dus. Vandaag constateerde de dierenarts nierfalen en verdrietig genoeg moesten wij Tippy laten gaan.

Ach lief meisje, wat hadden we het fijn gevonden als we langer voor je hadden kunnen zorgen. Want wat was jij een lieve poes. Ook al was je maar kort bij ons, wij gaan je erg missen!
Rust zacht lieve Tippy.

9 oktober 2018