Roderick en Sisi

Hallo lieve mensen van stichting Zwerfdier,

Roderick en Sisi zijn nu 9 maanden bij ons sinds hun ongeplande korte vakantie bij jullie. Ze doen het super goed. En wat zijn we blij met ze. Ze zijn helemaal gewend en op hun gemak. Overdag zijn ze veel buiten aan het donderjagen en komen dan af en toe binnen voor een schoonheids slaapje en overleg wat er straks buiten allemaal verder uitgespookt kan worden. Ze zijn trouwens geen fan van heideplantjes. Die worden fanatiek uitgegraven en elders in de tuin verstopt. De afgelopen 6 weken waren best moeilijk voor ze. Er vond een ingrijpende verbouwing plaats. Keuken eruit, muur eruit, stukadoors, schilders etc over de vloer. Maar ze hebben zich er keurig doorheen geslagen. Bleven wat langer buiten maar kwamen ’s avonds toch binnen We hadden ervoor gezorgd dat als de werklui weg waren zoveel mogelijk meubels (hun favo stoel etc) weer op hun plek stonden. Mandjes lagen weer voor het raam en eten op hun normale plek. Dat vonden ze wel prettig. Vooral Roderick was een beetje van slag. Sisi vond het bar interessant allemaal en zolang haar mandje voor het (met plastic beschermde) raam stond, vond ze het prima. Ze hebben inmiddels hun vaste ritueel ontwikkeld. ’s Morgens staan ze voor de huiskamer/gangdeur te wachten op de eerste die beneden komt. Roderick wil dan eerst uitgebreid over zijn rug en nek gekriebeld worden en spint er lustig op los. Sisi komt wel naar je toe maar wil liever niet aangehaald worden. En dat is prima. Heel soms mogen we haar ook over haar rug kriebelen. Ze zijn wel allebei graag bij ons in de buurt. Vooral als we buiten zitten. Na de kriebelbeurt is het etenstijd. Ze eten dan allebei wat brokjes en gaan daarna op inspectie in de tuin. Daarna komen ze binnen en gaan voor de koelkast zitten wachten tot “ hun” blauwe bakje met gekookte kipfilet gepakt wordt. Dat gaat er goed in bij allebei. Ze blijven eigenlijk meestal in onze tuin met af en toe een uitstapje naar de buren of net buiten de poort in de gemeente tuin. Roderick wil graag spelen met andere katten uit de buurt maar Sisi mept alle vreemde katten de tuin uit. Ze wil Roderick echt voor zich alleen hebben. Als het gaat schemeren komen ze binnen en willen dan ook niet meer naar buiten. Rond 23.00 uur komt Sisi voor ons zitten en blijft ons aankijken . Dan is het tijd voor hun avond snack (kipfilet). Zodra ze die gehad hebben gaan ze saampjes op de bank liggen slapen. Soms horen we ’s nachts dat ze aan het spelen zijn met balletjes. Wij zijn erg gek met ze en we denken dat ze ons stiekem ook wel leuk vinden.

Roderick en Sisi