Milly en Molly

Daar gingen we dan, samen op avontuur in een reismand. We werden meegenomen door 2 mensen die we al een paar keer hadden gezien. Na een autorit van ongeveer 40 minuten kwamen we ergens aan waar de reismand open werd gezet. We waren erg nieuwsgierig waar we terecht waren gekomen en stapten gelijk de reismand uit. Na wat snuffelen aan de vloer, gingen we samen op ontdekking door de kamer. Het bleek de huiskamer te zijn met open keuken. We ontdekten dat er een kattenbak stond en dat die speciaal voor ons was. Net als de etensbakjes die waren neergezet en verschillende speeltjes en 2 krabplanken. Na heel even als twee dolle stieren door de kamer te hebben gesjeesd zijn we bij die mensen op de bank in slaap gevallen. We werden lekker geaaid.

Al snel kwamen we erachter dat door ons handelen, we de mensen kunnen aangeven of we willen spelen, knuffelen of zelf ons gang willen gaan. We liggen de ene keer lekker bij elkaar als we gaan slapen en wassen we elkaar ook met regelmaat. De andere keer zoeken we een plekje bij de mensen of op een kleedje. Eigenlijk zijn we snel gewend geraakt aan de nieuwe omgeving. Begin december bleef de deur van de huiskamer open, want de mensen vonden het wel tijd worden dat we nog meer op ontdekking mochten. Er ging een wereld voor ons open. Er bleken trappen in huis te zijn waar je geweldig achter elkaar aan kunt rennen. Helemaal naar boven en weer helemaal naar beneden. Toen er een groene boom met allemaal ballen en lichtjes in de huiskamer kwam, vonden de mensen, dat wanneer zij niet thuis zijn, wij niet meer in de huiskamer mochten. We hebben namelijk verschillende keren geprobeerd om in die boom te klimmen. Met name Molly. Dat vonden wij niet vervelend, want inmiddels hebben we boven ook alle gemakken van kattenbak tot speeltjes en ipv op de bank, slapen we dan op het bed van één van de mensen. We hebben ook een mandje, maar daar maken we met vlagen gebruik van.

Nu staan er nieuwe planten in de huiskamer die wij wel erg interessant vinden, maar waar we niet aan mogen komen. Gelukkig zijn ze wel katvriendelijk, dus als het ons toch lukt om daar stiekem aan te knabbelen kan het geen kwaad.

Er zijn nog 2 deuren in het huis waar wij niet door mogen. De ene deur noemen ze de tuindeur en de andere deur is deur waar de mensen altijd doorheen gaan met hun jas en dan even weg blijven. We zijn benieuwd of we daar binnenkort ook doorheen mogen. Volgens ons willen de mensen iets in de tuin doen zodat we daar wel mogen. Maar die andere deur willen ze liever niet. Ze hebben het dan over auto’s en andere dieren.

Volgens onze paspoorten zijn we vandaag precies een half jaar. We zijn heel erg gegroeid, we eten dan ook erg goed en gelukkig ook gevarieerd. Af en toe wat gekookte kipfilet of vis, dat is echt een feestje.

Kortom we hebben het hier prima naar ons zin en de mensen zijn ook heel blij met ons.

Dikke knuffels en kopjes van Milly & Molly

Milly en Molly