Twiggie en Tofu

Twiggie is de rustigste van de twee, zoekt bevestiging bij haar zus, houdt van aandacht, lief, aanhankelijk, echt gezelschapsdier. Tofu houdt van aandacht, nieuwsgierig, lui, druk op zijn tijd, af en toe irritant maar vooral gezelschapsdier, heel gezellig. We merkten dat ze er net waren, dat ze totaal niet gewend waren aan huiselijke kring. (dus tafels, stoelen, kasten e.d.) en ze dachten dat t een gymzaal was. Ze hebben best wel moeten wennen, in het begin waren ze best wel schrikkerig, maar dat is helemaal over. Ze zijn nu echt onderdeel van de familie en zoeken altijd de aanwezigheid op van ons. In het verleden hebben we altijd maar 1 kat gehad. Nu de 2 gezusters er zijn, denk ik dat we in het verleden wel wat gemist hebben. Het is erg leuk en schattig om te zien, dat ze zo aan elkaar gehecht zijn én dat er af en toe ook zussenruzie is. De eerste paar dagen moesten ze heel erg wennen en hebben ze onder de bank gezeten. Dus als we weg waren geweest gingen we altijd even kijken of ze nog onder de bank zaten. Op een gegeven moment waren we Tofu kwijt. We snapten er niets van, we hadden de deur van de woonkamer dichtgelaten. Totdat Tofu uit de holle ruimte van de relaxstoel kroop. Heerlijke verstopplek en wat een opluchting. Nu ligt ze altijd languit op de bank, of bovenop ons. Wat een verschil met in het begin. Ze mogen sinds begin januari naar buiten. De eerste keren kwamen zowel Tofu als Twiggie erg trots met gevangen takjes binnen. Super goed gevangen! Inmiddels vinden we vooral van Tofu kleine gevangen spitsmuisjes, ze zijn lekker aan het jagen dus.

Twiggie en Tofu