Fides

Fides is nieuwsgierig en aanhankelijk (hij stalkt iedereen). Komt meteen kijken als er iemand binnenkomt. Soms schrikachtig, afhankelijk van de plaats (in de buurt van eten aanzienlijk minder). Dit gaat echter steeds beter. Verder speels (soms tot ergernis andere kat, staart wordt aangevallen). Gedurende de eerste twee weken verstopte Fides zich op een kantoorkamertje. Deze hadden wij speciaal ingericht voor hem, zodat hij een veilige plek had. Alleen om te eten kwam hij even tevoorschijn. Na een korte gewenningsperiode kwam Fides Beer, onze andere kat, af en toe tegen. Vanaf dat moment was duidelijk dat Fides in zijn doen en laten alles van Beer afkeek. Beer werd op den duur letterlijk op de voet gevolgd door Fides. Vandaar dat wij het ‘stalkgedrag’ noemen. Fides was op dit moment nog véél te bang om te worden geaaid. Maar toen Fides op een moment zag dat Beer het lekker vond om kopjes te geven en geaaid te worden, wilde Fides dat opeens ook. Vanaf dat moment geeft Fides iedereen hier in huis kopjes. Ook bezoek! Volgens Fides is Beer duidelijk zijn beste vriend. Beer wordt af en toe wel gek van die drukke ‘puber’ die steeds achter hem aanloopt. Toch zoeken ze elkaar regelmatig op om bij elkaar te slapen. Al met al zien we dat de relatie tussen de katten onderling en tussen ons en Fides nog sterk in ontwikkeling is. Elke week maakt hij stappen, zo komt hij nu af en toe op schoot zitten.

Fides