Bram (voorheen Hans) en Stijn (voorheen Homer)

In december 2023 zijn de jongens Bram (Hans) en Stijn (Homer) bij ons komen wonen. Bram voelde zich meteen thuis, lag languit op de grond in zijn favoriete houding en bedelde constant om knuffels. Stijn dook meteen de krabton in en kwam daar alleen uit voor de kattenbak en om te eten als we er niet bij waren. Na een paar dagen wennen kwam hij voorzichtig de ton uit naar ons toe om ook een aaitje op te halen.

Langzaam maar zeker gingen er steeds meer deuren open in huis zodat de jongens het huis rustig konden ontdekken. De krabton bleef de veilige haven voor Stijn, als hij ergens van schrok zat hij er zo weer in.

Ze moesten samen geplaatst worden en daar zijn we blij mee. Alleen veel broederliefde zien we niet. Ze doen allebei hun eigen ding. Af en toe een snauw en heel soms likken ze elkaars koppies om vervolgens weer uit elkaar te stuiven. Stijn is wat jaloers. Als Stijn bij ons op bed ligt en Bram wil er ook bij en krijgt een aaitje van ons, dan wordt hij meteen weggejaagd.

Na 6 weken mochten ze naar buiten, spannend voor ons allemaal. Langzaam steeds verder de tuin in en na een paar dagen van de tuin af. Nu de directe omgeving ontdekt is blijven ze bijna altijd in de tuin. Als het zonnetje schijnt liggen ze buiten te zonnebaden, vogels te kijken of naar de vissen en kikkers in de vijver. Gelukkig tonen ze geen interesse om iets te vangen. Met het kattenluikje kunnen ze helemaal hun eigen gang gaan, toch zijn ze het liefste binnen.

Ze wonen nu 3 maanden bij ons en dat voelt veel langer. Bram is een echte knuffelkont. Komt graag op schoot liggen en is dol op kriebeltjes. Hij is ook gek op eten en we moeten goed op letten dat hij het bakje van Stijn niet gauw leegeet. Stijn vindt spelen erg leuk, met een stokje met veren of met een balletje wat hij weer terug komt brengen! Stijn komt graag naast je zitten voor knuffels en om liefdesbijtjes te geven.

Kortom twee heerlijke katten!

Bram (voorheen Hans) en Stijn (voorheen Homer)