Ben (voorheen Lubas)

In januari hebben wij Lubas opgehaald bij Stichting Zwerfdier. Bij ons thuis heeft Lubas een nieuwe identiteit aangenomen en gaat nu door het leven als Ben, een naam die perfect past bij onze andere kat Jerry. Ben had een rustige start en kon op adem komen in zijn eigen kamer. Jerry had al snel door dat er een ander wezen in zijn huis aanwezig was en hield nieuwsgierig in de gaten waar die mysterieuze 'brokjes-bezorgdienst' toch steeds naartoe ging. De twee hebben in de eerste dagen onder de deur al wat pootjes en miauwtjes uitgewisseld. Omdat dat erg goed ging hebben we na een kleine week de deur op een kier gezet, zodat ze elkaar konden zien. Ben was op slag verliefd op Jerry en wou maar al te graag knuffelen. Jerry hield wat meer afstand en gaf duidelijk zijn grenzen aan wanneer Ben te dichtbij kwam. Daar luisterde Ben goed naar. Steeds een paar uurtjes oefenen met de deur open, tot ze uiteindelijk samen in dezelfde ruimte bleven liggen. Sindsdien zijn ze eigenlijk onafscheidelijk. Waar Jerry is, is Ben ook te vinden. Ben & Jerry zijn al helemaal gewend aan elkaar en echte vrienden geworden. Ze spelen veel, rennen samen door het huis en de tuin en maken samen de buurt onveilig. Ben geniet enorm van het buiten zijn en ligt regelmatig te rollen in de tuin. Ben laat zich ook graag wassen door Jerry en kruipt graag naast hem op de bank. Zijn favoriete hobby? Jerry laten schrikken vanuit de bosjes. Niet alleen Jerry, maar ook vele buurtkatten en de familiehond zijn toegevoegd aan de vriendenlijst van Ben. Ben wil maar al te graag knuffelen met de hond, al is dat toch nog best spannend. Dankzij de goede match en informatie van de vrijwilligers heeft Ben een nieuw mandje gevonden en heeft Jerry een nieuw maatje gevonden! Wij hopen dat wij nog lang van dit knotsgekke duo mogen genieten. Voor iedereen die twijfelt om een tweede kat erbij te nemen: vraag vooral advies aan Stichting Zwerfdier en kijk of er een match is. Ze maken een zorgvuldige afweging op basis van het karakter van de kat. In ons geval een zeer geslaagde match.

Ben (voorheen Lubas)