Boris zoekt samen met Bingo en Lodewijk een boerderij of vrijstaand huis met veel land

“Ik ben een schuwe kater”

Dit is het verhaal van De Drie Musketiers Lodewijk, Boris en Bingo. Ons levensmotto is: “Eén voor allen en allen voor één”. Heel lang leefden wij samen op straat maar raakten elkaar uit het oog. Door het lot zijn wij weer samen gekomen. Nu willen wij elkaar nóóit meer loslaten!

Lange tijd liepen wij rond op een industrieterrein. De mensen vonden dit geen goede situatie voor ons. Los van elkaar zijn wij gevangen en naar Stichting Zwerfdier gebracht. Hier zijn wij nagekeken door de dierenarts. Ook zijn wij gecastreerd. Lodewijk was de eerste van ons drieën die bij Zwerfdier kwam. Later kwam Bingo en daarna Boris. Bingo en Boris zijn broers van elkaar. In het begin zaten wij in aparte kamers. Toen wij naar dezelfde kamer werden geplaatst, was dit een feest der herkenning! Wij hadden elkaar weer gevonden en spraken af elkaar nooit meer los te laten!

Door ons zwerversleven waren wij het contact met mensen helemaal verleerd. In het begin waren wij dan ook heel erg schuw. Nu wij allemaal loslopen, zijn wij al een stuk meer ontspannen. De mensen proberen ons te benaderen met verenstokjes. Zo proberen ze ons te aaien. Dit lukt soms wel en soms niet. Bingo en Boris laten zich redelijk aaien over hun bolletje en onder hun kin. Maar Lodewijk wil daar niks van weten.

Voor ons is menselijk contact niet heel belangrijk. Het belangrijkste is dat wij elkaar hebben! Wij zijn ontzettend dol op elkaar. Regelmatig liggen wij ineengestrengeld op een grote krabpaal. Dan relaxen wij wat of doen een dutje. Vaak likken wij elkaars vacht schoon. Dan voelen wij ons rondom gelukkig.

De wensen voor ons nieuwe huis hebben wij op een rijtje gezet. Wij willen op een boerderij of in een vrijstaand huis met veel land wonen. Graag bij mensen die ervaring hebben met katten. Mensen die ons onze vrijheid gunnen, zorgen voor ons natje en droogje en onze gezondheid heel goed in de gaten houden. Kinderen vinden wij niet leuk, andere dieren wel.

BELANGRIJK: In het begin zullen wij een periode binnen gehouden moeten worden. Dit is om te wennen aan de nieuwe situatie. Daarom moeten wij meerdere kattenbakken hebben. Maar ook omdat Boris en Bingo soms onzindelijk zijn. De mensen van Zwerfdier kunnen je hierover informeren.

LET OP: Wij mogen niet geplaatst worden in de buurt van Breekland in Oudkarspel.

Wil jij ons, De Drie Musketiers, een prachtig en avontuurlijk leven geven? Maar ook een veilige leefomgeving waar wij goed worden verzorgd? Dan hopen wij dat jij langskomt om kennis met ons te maken! Dan miauwen wij misschien wel: “Eén voor allen en allen voor één”! Groetjes van Lodewijk, Boris en Bingo.

Boris   -   geplaatst

01-09-2018