Rekel zoekt een huis met tuin samen met Rakker

“Ik ben een verlegen knuffelkat”

Mijn zus Rakker en ik zijn onafscheidelijk. Ze noemen ons wel soulmates. Nou, wij noemen het gewoon acht pootjes op één buik. Lief van ons hè?

Voor de tweede keer wonen wij bij Stichting Zwerfdier. De eerste keer omdat ons baasje overleed. Dit was heel verdrietig voor ons. Die eerste periode bij Zwerfdier was lastig voor ons. Maar na gewenning vertrokken wij naar een bovenwoning. Helaas waren wij daar niet gelukkig. Onze baasjes beleefden geen plezier aan ons. Na deze tweede teleurstelling, hopen wij nu op een nieuw huisje mét tuin waar iedereen blij en gelukkig is met elkaar!

Mijn karakter is lief, aanhankelijk, verlegen maar ook alert. Van de kleinste dingen kan ik schrikken. Als ik jou niet ken, kijk ik de kat uit de boom. Maar als jij mij rustig benadert, wil ik graag aandacht van jou. Dan kroel ik om jouw hand voor knuffels. Bij mijn eerste baasje zat ik op schoot. Als je mij aait, vind ik dat heel fijn. Als je dan goed luistert, hoor je mij heel hard spinnen. Dat vinden de mensen heel aandoenlijk. Weet je wat ik ook fijn vind? Als je mijn vacht borstelt. Dan geniet ik met volle teugen. Ik ben een tikkie stoerder dan mijn zus Rakker.

In mijn nieuwe huisje wil ik alleen met Rakker wonen. Andere dieren en kinderen vind ik niet leuk. Daarom wil ik in een huisje zonder andere dieren en zonder kinderen wonen. In onze vorige huisjes woonden wij bij een ouder baasje en bij een echtpaar. Wij zijn dan ook geen drukte gewend. Daarom willen wij graag weer in een rustig huisje wonen. Bij één of twee rustige baasjes. Wij vinden het fijn om naar buiten te gaan. Daarom willen wij een tuin bij ons huisje.

BELANGRIJK: Onze nieuwe baasjes moeten er rekening mee houden dat het een tijdje kan duren voordat wij gewend zijn. Hier bij Zwerfdier zitten wij in een open kooi. Daar durven wij allebei nog niet uit. Wij zijn dus wat onzeker voor nieuwe dingen. Helemaal na alles wat wij hebben meegemaakt. Daarom vragen wij begrip en geduld. Houd je hier serieus rekening mee als je ons in huis haalt?

Naast brokjes, vinden wij het heerlijk om blikvoer te eten. Het is belangrijk dat wij dit ook eten in ons nieuwe huisje. Wij zijn ook dol op gekookte kipfilet.

Nu komt de hamvraag: Wie gunt ons dat huisje voor altijd? Dat huisje waar wij weer blij en gelukkig hopen te worden! Wij hopen van harte dat een fijn baasje ons dat geluk kan geven. Kom je snel eens kennis maken met ons? Knuffel van Rekel (en van Rakker natuurlijk).

Rekel   -   geplaatst

01-04-2011