Ronan zoekt samen met Eljo een huis met tuin

“Ik ben een terughoudende kat”

Ken je de film de Blues Brothers? Mijn broer en ik worden ook wel zo genoemd! Ook wij dragen een zwart pak en zijn ook onafscheidelijk. Leuk hè?

Samen met mijn broer Eljo en nog meer kittens, zijn wij vijf jaar geleden in een doos voor het hek van Stichting Zwerfdier gedumpt. Wij werden liefdevol opgevangen. Toen zijn wij geplaatst bij ons baasje. Wij hadden het heel fijn met elkaar. Verdrietig genoeg heeft hij ons af moeten staan. Hij verhuisde namelijk naar een bovenwoning. Hierin konden wij onze energie niet kwijt. Wij speelden namelijk met het meubilair in plaats van spelen in de tuin. Zo kon het niet langer. Nu zoeken wij weer een huis met een fijne tuin.

Mijn karakter is lief en terughoudend. Ik was heel eenkennig naar mijn baasje. Bij hem zat ik regelmatig met een dekentje op schoot. Als er visite kwam, rende ik weg. Maar als het rustig werd kwam ik weer terug en liet ik mij voorzichtig aanhalen. Hier bij Zwerfdier was ik in het begin heel terughoudend. Inmiddels ben ik wat meer gewend. Door bekende verzorgers die ik vertrouw, laat ik mij aaien. Ik ben iets stoerder dan mijn broer Eljo.

Mijn broertje Eljo en ik zoeken samen een huisje. Wij willen graag baasjes die ervaring hebben met terughoudende katten. Die accepteren dat het een tijd kan duren voordat wij ze vertrouwen. Daarom is het belangrijk dat wij met rust en geduld benaderd worden. Alleen dan durven wij ons te ontplooien tot ontspannen katten die zichzelf durven te zijn.

Een tuin bij ons huisje is een must. Kleine kinderen vinden wij eng en druk. Wel kunnen wij met een jong volwassene wonen vanaf circa 18 jaar. Een klein en rustig huishouden van maximaal twee baasjes, is ideaal voor ons. Wij kunnen eventueel met een andere kat in een huisje wonen. Dit moet dan wel een makkelijk en sociale kat zijn die andere katten gewend is. Honden vinden wij eng. Daarmee willen wij dan ook niet samenwonen.

Let op: Wij willen graag twee kattenbakken in ons huisje.

Gun jij ons, de Blues Brothers van Stichting Zwerfdier, een lang en gelukkig leven? Dan hopen wij dat jij het geschikte baasje voor ons bent. Je kunt bellen voor meer informatie of direct voor een afspraak natuurlijk! Houd je er dan wel rekening mee dat wij jou spannend vinden als je naar ons komt kijken? Toedeloe! Groetjes van Ronan (en Eljo natuurlijk!).

Ronan

03-04-2015
26-05-2021
Gecastreerd