Shadow zoekt een bovenwoning met afgesloten balkon

“Ik ben een lieve rustige speelse poes”

Hoi, ik heet Shadow. Eén blik op mij en je weet meteen waarom! Juist ja, mijn vacht is helemaal zwart. Weet je waar de kleur zwart voor staat? Voor kracht, zelfverzekerdheid en mysterie. Dat vind ik zelf hele mooie eigenschappen! Maar bovenal, zwart is mijn lievelingskleur! Ook die van jou?

Mijn baasje kon helaas niet meer voor mij zorgen. Daarom ben ik naar Stichting Zwerfdier gebracht. Dat vond ik heel verdrietig. In het begin was ik daarom best even van slag. Maar inmiddels ben ik goed gewend. Nu wil ik dolgraag naar een fijn huisje, helemaal voor mij alleen!

Mijn karakter is lief en rustig. Ook ben ik ietwat stressgevoelig. Als ik je niet ken, ben ik heel terughoudend. Maar daar kun je snel verandering in brengen. Wat namelijk heel goed werkt om een band met mij op te bouwen, is om mij te verwennen. Dit kan met lekkere hapjes. Vooral liquid snack vind ik héérlijk. Het is belangrijk dat mijn nieuwe baasjes mij leren lezen. Als ik mijn baasjes goed ken en vertrouw, durf ik mijzelf te zijn. Dan word ik vriendjes met jou en ben graag bij jou in de buurt. Gezellig hè?

Weet je wat ik heel leuk vind? Spelen en dan het liefste samen met jou! Hierdoor krijgen we nog sneller een fijne band. Wel geef ik heel goed mijn grenzen aan. Dus als ik geen zin meer heb in aandacht of spelen, laat ik je dat duidelijk merken. En oh ja, wat ik echt niet fijn vind is opgetild worden. Niet vergeten hoor!

Graag woon ik in een huisje bij 1 of 2 ervaren, geduldige baasjes. Baasjes die ervaring hebben met heel terughoudende katten. Die tijd en veel geduld hebben om mij rustig te laten wennen. Aan kinderen ben ik niet gewend. In mijn nieuwe huisje wil ik dan ook niet dat er kinderen wonen. In het begin kan ik een terugslag krijgen. Houd je daar goed rekening mee?

Van andere dieren houd ik niet. Daarom wil ik als enige kat bij jou wonen. Ik geef niet veel om buiten zijn. Ik ben niet avontuurlijk ingesteld. Af en toe een fris neusje is genoeg. Daarom wil ik op een bovenwoning met balkon wonen. Wel moet het balkon afgesloten zijn. De mensen van Zwerfdier kunnen je goed vertellen hoe je jouw balkon kunt afsluiten.

BELANGRIJK: Omdat ik een beetje (te) zwaar ben, moet ik R/D Brokken eten. Daarbij mag ik lekker natvoer eten. Dat wil ik graag iedere dag, want daar ben ik dol op! Ook wil ik graag 2 kattenbakken. Anders heb ik de neiging buiten de bak te plassen. De mensen van Zwerfdier kunnen je hierover alles vertellen.

LET OP: Ik mag niet worden geplaatst in de buurt van de Kolksteeg in Amsterdam.

Is zwart ook jouw lievelingskleur? Vind jij het niet erg dat ik tijd nodig zal hebben om bij je te wennen? Ben jij ook zo dól op samen spelen? En heb jij die fijne bovenwoning met afgesloten balkon voor mij? Dan denk ik dat wij een ‘Match made in Heaven’ gaan zijn! Kom je gauw langs? Pootje van Shadow!

12-04-2014
14-02-2024

Shadow in het echt zien?

<     Raven