Bestuurslid gezocht

BESTUURSLID STICHTING ZWERFDIER GEZOCHT

In verband met het aftreden van de secretaris is Stichting Zwerfdier op zoek naar een bestuurslid. Voor deze onbezoldigde functie zoeken wij iemand die over bestuurlijke ervaring beschikt en bij voorkeur kennis heeft van wet- en regelgeving met betrekking tot personele zaken. Natuurlijk is affiniteit met katten een pré. Het bestuur vergadert doorgaans één keer per zes weken en af en toe zijn er bijeenkomsten met externen. De gevraagde tijdsinvestering is ongeveer twee dagen per maand.

Over Stichting Zwerfdier

Stichting Zwerfdier houdt zich bezig met het opvangen en verzorgen van zwerfkatten in de regio Alkmaar. Wij zetten ons in om opgevangen katten geschikt te maken voor herplaatsing en voor de katten een permanent onderdak bij kattenliefhebbers te vinden.

Naast de opvang van zwerfkatten worden er ook zogenaamde afstandskatten opgenomen. Voorwaarde is wel dat hier opnameruimte voor beschikbaar is. Verder registreren wij vermiste en gevonden huisdieren met de bedoeling het dier en de eigenaar te herenigen.

Stichting Zwerfdier beschikt over een modern kattenpension, pension Felis.

Ook hebben wij een winkeltje waar kleine cadeautjes en kattenbenodigdheden te koop zijn.

De winst van het pension en winkeltje komt geheel ten goede aan de asielkatten.

Het kattenasiel van Stichting Zwerfdier is opgericht in 1980 en is erkend door de Dierenbescherming Nederland en het nfDO (Nederlandse Federatie Dierenopvang Organisaties).

Meer informatie over Stichting Zwerfdier is te vinden op onze website https://www.stichtingzwerfdier.nl/

Bestuurslid

De belangrijkste taken van het gevraagde bestuurslid zijn:

• Het actief deelnemen aan het bestuur
  • Het mede bepalen van het door het bestuur gevoerde beleid
  • Het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken met de beheerder en de medewerkers
  • Het bewaken van sociale wet- en regelgeving
  • Het vervullen van taken die passen bij de eigen kwaliteiten
  • Bestuurlijke ervaring
  • Affiniteit met katten en ervaring met een vrijwilligersorganisatie
  • Werken in teamverband
  • Goede contactuele eigenschappen
  • Kennis van sociale regelgeving

Gevraagde kwaliteiten:

Een positieve verklaring omtrent gedrag (VOG) is nodig om de functie van bestuurslid uit te kunnen oefenen.

Wilt u meer informatie over deze functie? Stuur dan een mailtje met uw vraag aan bestuurzwerfdier@gmail.com.

Geïnteresseerden nodigen wij uit hun motivatie en c.v. op te sturen naar bestuurzwerfdier@gmail.com.

Bestuurslid gezocht