Terug naar overzicht

Pippa en Samuk zoeken een huis met afgesloten tuin

“Wij zijn een lieve rustige schootpoes en lieve gezellige kater”

Haaii! Poes Pippa en kater Samuk hier! Zoals je ziet zijn wij een kleurrijk duo. Samuk is apetrots op zijn volle sneeuwwitte vacht. En Pippa is beretrots op haar zachte ‘bluepoint’ kleurige vacht. Wij hebben allebei helderblauwe ogen. Maar als je goed kijkt, zitten de verschillen in de nuance. Om het maar deftig te zeggen, hihi. Al met al valt er genoeg te ontdekken aan ons!

Samen woonden wij in een huisje. Maar ons baasje kon niet meer voor ons zorgen. Daarom zijn wij afgestaan aan Stichting Zwerfdier. Bij binnenkomst waren wij van slag. Alles was nieuw voor ons. Daar moesten wij best even aan wennen. Maar nu is het tijd voor een volgende stap in ons leven. Een nieuw fijn huisje. Dat vinden wij een tikkie spannend. Maar ook heel leuk!

PIPPA (poes, bluepoint): Ik ben een lieve, rustige en aanhankelijke poes. Een Ragdoll om precies te zijn. Aandacht van mensen vind ik heel fijn. Ik ben dan ook echt een gezelligheidsdier. Als ik geknuffeld word, geniet ik met volle teugen. Optillen vind ik niet zo leuk. Maar op schoot zitten des te meer!! Heerlijk vind ik dat. Nog een leuk weetje: Ik ben een echte lekkerbek. Natvoer vind ik om te smullen. Als ik trek heb in een lekker hapje, vraag ik daarom, hihi.

SAMUK (kater, wit): Ik ben een lieve, gezellige en aanhankelijke kater. Aan de ene kant ben ik rustig. Aan de andere kant klets ik er graag op los. Dat komt omdat ik doof ben. En mijzelf niet hoor als ik miauw. Ik ben ietwat onzeker. Van teveel prikkels krijg ik stress. Naar mijn baasje was ik eenkennig. Die kende ik goed. En ik was dan ook graag in de buurt. Nog een leuk weetje: Graag lig ik in tentjes. Daarin voel ik mij ontspannen veilig. Koop jij een tentje voor mij als ik bij jou kom wonen?

Allebei houden wij van spelen. Dat kunnen wij alleen. Maar het is leuker als jij ons uitdaagt met speeltjes. Daar worden wij heel vrolijk van. Doe jij dagelijks met ons een “speelkwartiertje” als wij bij jou wonen? Topperrrrtje!

BELANGRIJK: SAMUK: Ik ben een witte kat. Witte katten zijn vaak doof. Ik ben ook doof. Een punt van aandacht is de huid van mijn oren. Deze kan in de zon verbranden. Daarom moeten mijn oren (én mijn witte neus!) worden ingesmeerd als ik naar buiten ga. De mensen van Zwerfdier vertellen je hier meer over.

BELANGRIJK: PIPPA: Ik ben een half langharige kat. Daarom heeft mijn vacht regelmatig goede vachtverzorging nodig. Dit kun je zelf doen of door een kattentrimmer. De mensen van Zwerfdier informeren je hoe je dit aanpakt.

Wij zijn een duo. Wij zijn weliswaar niet heel hecht samen. Maar gaan als maatjes met elkaar om. En daarmee zijn wij allebei tevreden. Daarom willen wij samen naar een huisje. En mogen dan ook NIET uit elkaar gehaald worden. Houd je hiermee rekening als je ons in huis neemt?

Graag wonen wij in een fijn en rustig huisje. Bij 1 á 2 ervaren, geduldige baasjes. Baasjes die snappen dat wij in het begin zullen moeten wennen. En die accepteren dat Samuk luid kan miauwen. Andere dieren vinden wij niet gezellig. En kinderen zijn wij niet gewend. Daarmee willen wij dan ook niet samenwonen.

Een tuin bij ons nieuwe huisje is fijn. Daarin kunnen wij lekker spelen en chillen. Wel moet deze afgesloten zijn. In ons vorige huis kwamen wij ook in een afgesloten tuin. Verkeer zijn wij niet gewend. En Samuk kan het niet horen. Dat is dan ook gevaarlijk voor ons. De mensen van Zwerfdier vertellen je hoe je je tuin goed kunt afsluiten.

LET OP: Wij mogen niet geplaatst worden in de buurt van de Bongerd in Heerhugowaard.

Ben jij helemaal verliefd op onze mooi gekleurde vachtjes? En onze helderblauwe ogen? Zo blauw als een onbewolkte lucht op een mooie zomerdag? En kan jij ons dat fijne passende huisje bieden? Waarin wij elkaar kunnen gaan ontdekken? Dan zit er niks anders op ons snel te bellen! Wij wachten geduldig op jouw telefoontje. Kopje van Pippa en knipoogje van Samuk.